Новини: ЯК ПЕРЕМОГТИ КОРУПЦІЮ В АГРОБІЗНЕСІ?

  • author

    Автор:

    Іван
  • Опубліковано:

    06 Грд 2017
  • Коментарі:

    0
  • Перегляди:

    82

ЯК ПЕРЕМОГТИ КОРУПЦІЮ В АГРОБІЗНЕСІ?

Аграрний бізнес в Україні – великий, перспективний і дуже корумпований. Саме таким його представляють в усьому світі.

Згідно зі статистикою, в 2016 році Україна експортувала аграрної продукції на $15,2 млрд, таким чином 40% валютної виручки країни генерують саме агрокомпанії. При цьому співпраця з українським агробізнесом досі будується на хабарах і відкатах, а усталена система "вирішення питань" дивує великих міжнародних контрагентів.

Чи є шанси подолати корупцію в агробізнесі, де ситуація ускладнюється величезною чисельністю персоналу і широкою географією активів? Про це пише Наталя Хвостова,директор з персоналу та комунікацій Kernel у своєму блозі на НВ.

"Хотілося б похвалитися і сказати, що ми винайшли унікальний метод, що дозволяє раз і назавжди викорінити корупцію, але немає. Чарівної палички не існує. Це послідовна системна робота. Ми впроваджуємо найкращі міжнародні практики та перевірені інструменти: оголошуємо комплексну боротьбу з корупцією на всіх рівнях компанії, у всіх процесах і документах, підтверджуємо декларовані принципи реальними діями. Про результати красномовно говорять цифри. І ми раді тому, що вони є! Відсутність фактів порушень – це не привід для гордості, це означає, що інструменти захисту і виявлення не спрацювали, ми не догледіли/пропустили. У той же час високі показники виявлених порушень ми розцінюємо як ефективність боротьби", - зазначає Наталя Хвостова.

Коротко про основні механізми, за допомогою яких здійснюється антикорупційне регулювання в Kernel:

1. Дотримання корпоративної етики та регулювання конфлікту інтересів. У 2015-2016 рр. в компанії введено в дію Корпоративний кодекс і Політику управління конфліктом інтересів і протидії шахрайству і корупції. Це ключові документи, що регламентують принципи і вимоги компанії до процесів протидії вчинкам персоналу і партнерів, які несуть фінансові та репутаційні ризики для компанії.

2. Введення в 2017 році комплаенс-функції, як методу скорочення правових, репутаційних і фінансових ризиків, які можуть виникнути в разі порушення корупційних, законодавчих або етичних стандартів.

3. Прозорі закупівлі: всі закупівлі компанії здійснюються в рамках публічних тендерів на незалежній онлайн-платформі. Вибір постачальника проводиться у відповідність з якісними і кількісними критеріями, розрахунок результатів проводить система.

4. З 2017 року впроваджено антикорупційне застереження, яке обов'язково присутнє у всіх договорах, що укладаються компанією з партнерами і контрагентами. Розділ "Антикорупційне застереження" регулює зобов'язання і гарантії всіх сторін про спільну протидію шахрайству, хабарництву та корупції.

5. Гаряча лінія для звернень, пов'язаних з фактами корупції, шахрайства або розкрадань, порушень при проведенні закупівельних процедур, зловживань службовим становищем. Повідомити інформацію про порушення можуть співробітники, клієнти, контрагенти і партнери. При цьому компанія гарантує повну конфіденційність і забезпечує захист співробітників, які повідомляють про правопорушення колег.

6. Перевірка при працевлаштуванні. Всі кандидати при прийомі на роботу проходять багатоетапну перевірку службою безпеки. При цьому до колишніх держслужбовців і політично значущих осіб застосовуються додаткові точки контролю, враховуючи високі ризики. За кожним фактом перевірки встановлюється ступінь ризику за кожним кандидатом (низький, середній, високий), на підставі якого приймається рішення про прийом на роботу або відмову.

"Люди – наш найцінніший ресурс. Але коли мова йде про жорсткі порушення і факти корупції, ми діємо рішуче і звільняємо співробітників будь-якого рівня і статусу. При цьому інформація про факт порушення зазнає максимальному розголосу всередині компанії. Розсилки, інформаційні дошки, корпоративний журнал – ми задіюємо всі канали комунікацій.

За допомогою цих механізмів нам вдається ламати стереотип "аграрна галузь – розсадник корупції". Ми прагнемо звести до мінімуму негативні прояви всередині компанії, залучаємо до цього процесу партнерів і контрагентів, впроваджуючи культуру і модель правильного ведення бізнесу в усьому агросекторі і Україні в цілому", - підкреслює Наталя Хвостова.

Коментарі: 0

Написати коментар

Написати